Monday, May 25, 2015

PENGASAS SHAKLEE TERHEBAT...DR.FORREST C.SHAKLEE



Assalamualaikum Semua.

Bila semua orang sebut ja pasal suplement shaklee,semestinya ramai yang tahu tentang kehebatannya yang sudah lama menapak sejak kurun lamanya.Selama tempoh lebih 5 dekat..dimana shaklee menerajui barangan & produk kesihatan berasaskan alam semulajadi.


DR.FORREST C.SHAKLEE

Siapakah Dr.Forrest C Shaklee???.
Beliau yang mengasaskan Shaklee Corporation pada tahun 1956.Dan percaya bahawa Alam Semulajadi & Sains terbaik digabungkan sebagai penawar serta dapat memelihara kesihatan manusia.




Salah Silah Dr.Forrest C.Shaklee
Dilahirkan pada November Di Carlisle,Lowa..waktu dilahirkan,beliau disahkan mengidap penyakit (TUBERCULOSIS)iaitu batuk kering.Dan doktor meramalkan bahawa jangka hayatnya sehingga berumur 8 tahun sahaja..Akhirnya keluarga beliau membuat keputusan untuk berpindah ke utara lowa untuk mendapatkan rawatan yang terbaik.Apabila remaja,doktor yang merawatnya mengatakan penyakitnya dalam keadaan terkawal.
Kemudian beliau mendaftar masuk ke Palmer Scool Of Chiropractic yang diketui oleh B.J.PALMER.
Pembelajaran mengenai Ilmu Sains Alam Sekitar.Akhirnya beliau amat teruja tentang nutrisi.
Dan pada tahun 1915,beliau telah mencipta "Vitalized Mineral" merupakan multivitamin pertama dunia.Dan kini multivitamin tersebut dikenali "Vita-Lea".

Image result for pengasas shaklee
 DAHULU













SEKARANG




















Pada tahun 1956,beliau telah menubuhkan Shaklee Corporation merupakan syarikat jualan langsung pertama dunia.Terletak di Pleasanton,California bukan sekadar pusat operasi,malah adalah sebagai simbolik kepada falsafah yang diutamakan oleh shaklee.



















Akhirnya dengan pelbagai kajian yang dibuat,keluarga shaklee telah berjaya menjadikan konsep direct selling atau jualan langsung produk suplement menjadi terkenal pada masa kini.
Semuanya disebabkan dengan keyakinan Dr.Shaklee tentang Kuasa Penyembuhan & Falsafah beliau.
                            





















0 comments:

Post a Comment